קייפ קוד (Cape Cod) – לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית

טיול יום מבוסטון למפרץ קייפ קוד

הטיול למפרץ קייפ קוד הוא ללא ספק אחד הימים היפים והמהנים ביותר של הטיול שלנו בבוסטון.

יצאנו מוקדם בבוקר ונסענו ראשית עד הקצה של המפרץ – העיירה המקסימה פרובינסטאון – Provincetown. את שאר העצירות של הטיול עשינו ב"דרך חזרה" לכיוון בוסטון.

הנסיעה ממרכז בוסטון לפרובינסטאון עורכת כשעתיים ורבע (כ- 185 ק"מ) והיא מקסימה בפני עצמה.

הדרך לקייפ קוד מבוסטון

מפרץ קייפ קוד (Cape Cod)

קייפ קוד הוא חצי אי במדינת מסצ'וסטס, מחוז ברנסטייבל, שהיה ביתם של שבט הדייגים והחקלאים האינדיאנים "וומפנואג" במשך מאות רבות.

המפרץ היה אחד מנקודות ההתיישבות הראשונות שיושבו על ידי אירופאים בצפון אמריקה , אך העיירות בו התפתחו באיטיות.  פרובינסטאון לדוגמא הייתה רק כמה בקתות עד המאה ה-18, והעיירה האחרונה שיושבה הייתה העיירה בורן בשנת.1884

לקראת סוף המאה ה-19, יחד עם פיתוח מסילת הרכבת בקייפ קוד שהנגישה את העיירות הצפוניות לתושבי בוסטון וניו יורק, מפרץ קייפ קוד החל להתפתח כאתר תיירותי, בעיקר בחודשי הקיץ. העיירות הקטנות הטיפוסיות לאזור והחופים הארוכים הקנו לקייפ קוד את פרסומו והפכו אותו לאתר תיירותי מועדף.

סביב קייפ קוד ישנם כמה איים שהחלו כיישובי דיג וסחר והפכו לאתרים תיירותיים. שני האיים הגדולים הם ננטקט ומרתה'ס ויניארד (Martha's Vineyard) שבהם מתגוררים תושבים רבים באופן קבוע או בבתי הנופש היוקרתיים.

פרובינסטאון עיירת חוף קייפ קוד חוף מזרחי אמריקה

פרובינסטאון – Provincetown – עיירה צבעונית ותוססת

איזה מקום כייפי העיירה הזאת, מלאת אומנות, בתי קפה, אנשים צבעוניים ואווירת חופש על החוף. פרובינסטאון ממוקמת ממש בקצה של הקייפ, והיא מוקפת ים מכל עבריה. לעיירה זו גם משמעות היסטורית כי אליה הגיעה ספינת מייפלאואר עם המהגרים הראשונים.

פרובינסטאון מזוהה מאוד עם הקהילה הגאה, והטיול ברחוב הראשי שלה הוא חוויה בפני עצמו. לפחות בקיץ כשביקרתי בה זה היה ככה. יכול להיות שבעונות אחרות מעט יותר שקט.

פרובינסטאון עיירת חוף קייפ קוד חוף מזרחי אמריקה

בכל מקום מתנוססים דגלי הגאווה, אנשים ממלאים את בתי הקפה והמסעדות, המון גלריות אומנות, מוזיקה ואווירה שמחה ותוססת. העיירה ידועה כמוקד משיכה לאומנים רבים שבאים ליצור בה ולמכור את עבודותיהם. הסתובבנו בין החנויות והגלריות, ישבנו בבתי הקפה וגם טיילנו על חוף הים המקסים של העיירה.

שביל הסלעים לעבר המגדלור

מרחוק ראינו מגדלור (יש לי חולשה למגדלורים) וראינו שיש שביל המוביל אליו. מכיוון שלא מצאתי על זה מידע מוקדם, ניסינו להבין איך מגיעים לשביל ולמגדלור ששמו Wood End Lighthouse.

כרגיל, מה שמוצאים בדרך מתברר כשיא של הטיול…

גם הפעם זה היה בדיוק ככה.

קייפ קוד חוף מזרחי

נסענו בעקבות הוראות הגוגל מפס אל תחילת שביל אבנים (יותר סלעי ענק מאבנים) מעין מזח עצום שמוביל אל המגדלור. ככה לפחות חשבנו. גוגל אמר שההליכה היא של עשר דקות, זה היה יותר בכיוון של שעה הלוך ושעה חזור, אבל שווה כל רגע.

כדי להגיע לנקודת העלייה על המזח צריך להגיע אל Pilgrims' First Landing Park ושם להחנות את הרכב. אז מתחילים לצעוד על גבי הסלעים כשמשני הצדדים ים, המון ציפורים וילדים שאוספים סרטנים במים. שימו לב שיש להימנע מלעלות על המזח בשעות הגאות או אם נראה לכם שהים סוער.

פרובינסטאון מזח

בסוף שביל האבנים מגיעים למעשה לחוף הים ומשם יש עוד דרך עד למגדלור עצמו. זה היה נראה רחוק וההליכה לא קלה, ממש על החול. גם ההליכה על הסלעים דורשת תשומת לב כי הם מונחים זה לצד זה עם רווחים קטנים ביניהם. שזה לא יבהיל אתכם, היו המון מטיילים על המזח, כולל מבוגרים מאיתנו וילדים קטנים ממש.

אז הגענו ממש עד החוף, ציפינו קצת בסירות ובספינות וחזרנו חזרה בשביל האבנים לרכב. אם תרצו להגיע ממש עד למגדלור קחו בחשבון לפחות עוד שעת הליכה לכל כיוון.

היה מקסים, אחר ושווה ממש למרות שלא הגעתי עד למגדלור.

לינה בפרובינסטאון Provincetown ובקייפ קוד

אם בא לכם להישאר באזור קצת יותר מכמה שעות, הנה מלונות מומלצים בעיירה:

במיקום מרכזי בפרובינסטאון כולל גלריית אומנות

מלון בקרבת החוף ומרכז העיר על שלל מסעדותיו וחניות האומנים במרחק 3 דקות הליכה. המלון מעוצב ומקסים ויש לו דירוג גבוה מאוד מאורחים שביקרו בו.

3/5

ממש על חוף הים במחיר נוח

החדרים ששופצו לאחרונה משקיפים על נמל פרובינסטאון ועל מגדלור לונג פוינט, והם נקיים, מודרניים ונוחים. המלון מעט יותר רחוק ממרכז העיר ולכן הוא גם יותר זול.

למבוגרים בלבד כולל ספא

בריכת שחיה, ספא וסאונה בלי ילדים מתחת לגיל 18 – המקום להתפנק בו בטיול זוגי בעיירת החופש פרובינסטאון. קרוב למרכז העיר ולכל האטרקציות שבה.

לינה בקייפ קוד

אם אתם רוצים למצות את האזור ולחקור אותו יותר לעומק כדי להקדיש לו יותר מיום אחד. יש המון עיירות קטנות ומעניינות, חופים מרהיבים ואתרי טבע והיסטוריה מרתקים.

מלון מומלץ בפלימות' (Falmouth)

3/5

אווירת רטרו כפרית

מלון יפהפה עם חדרים מקסימים במיקום נהדר, במרחק הליכה למרכז העיר. חניה חינם, מיטות נוחות ואווירה חמה.

מלון עם חוף פרטי וחדרים עם נוף לים

מלון מעוצב ומקסים מול הנוף של הים, כולל מגרשי טניס וטרקלין משותף. לא זול אבל מפנק, נקי ועם ביקורות מצויינות.

מלון מומלץ בצ'טהאם

פאר אנגלי היסטורי

המלון חולש על 2 דונם של גנים אנגליים מעוצבים להפליא, באחוזת קפטן ים היסטורית שמתוארכת לשנת 1839. ארוחת בוקר גורמה חינם מוגשת מדי בוקר. חדרים נוחים מאוד ומשקיפים על הגנים הפורחים.

5/5

כפר נופש מופאר עם 3 מסעדות וספא

המלון נמצא על שפת האוקיינוס בצ'טהאם, משקיף על האוקיינוס ​​האטלנטי, וכולל 4 מסעדות וספא. כל חדרי האירוח מרווחים ומספקים מיני בר מלא. במתחם בריכה מחוממת על שפת האוקיינוס ​​המוקפת בביתנים, וגם חוף פרטי, חדר כושר הפועל 24 שעות ביממה, מגרשי טניס וקרוקט. יקר מאוד אבל נראה חד פעמי…

לראות את כלבי הים בעיירה צ'טהאם Chatham

בצער נפרדנו מפרובינסטאון והמשכנו אל העצירה הבאה צפייה בכלבי הים בעיירה צ'טהאם, עוד אחת מעיירות החוף של קייפ קוד.
ל- Chatham הגענו כדי לראות את כלבי הים ששוחים אל מזח הדייגים בתקווה לתפוס איזה דג שנופל או נזרק מסירות הדייג.
בדומה לשאר עיירות האזור, גם צ'טהאם מוקפת ברובה בים והיא נחשבת עיירת נופש יוקרתית.
האטרקציה המרכזית של העיריה הוא מזח סירות הדייגים אליו מגיעים כולם לצפות בכלבי הים. יש שם מרפסת גבוהה ומסודרת הצופה על הים ועל החיות החמודות.

כלבי ים בצ'טהאם קייפ קוד ליד בוסטון

נקודת התצפית נמצאת בכתובת Chatham Pier Barcliff Ave.  המשכנו לשוטט בעיירה כדי למצוא מסעדה טובה לארוחת צהרים וטעימת לובסטר, שהוא כמעט המאכל הלאומי של האזור… המסעדה שמצאנו היתה נחמדה וטובה אך לא זולה, למרות שנראתה כמו מסעדת פאסט פוד טיפוסית. נראה לי שזה מרמז על אופי המקום והמחירים בו באופן כללי.

מסעדת לובסטר קייפ קוד

העיירה סנדוויץ' - Sandwich Boardwalk

העצירה האחרונה שלנו להיום היתה בעיירה סנדוויץ' (Sandwich) בה חיפשנו מסלול הליכה על גשר עץ המוביל לחוף הים. מצאנו את הגשר העתיק שנבנה לראשונה כבר בשנת 1875 ושופץ במהלך השנים שוב ושוב אך הוא היה חסום ולא הגיע עד הים. היו בו ילדים שקפצו למים ובכלל האזור מאוד יפה עם ביצות טבעיות ושימור הצמחייה ובעלי החיים. מקום נחמד לעצירה מול נופים מיוחדים של טבע פראי אופייני לאזור.
לאחר הביקור בסנדוויץ' חזרנו את יתרת הדרך עד מרכז בוסטון, כשעה נסיעה.

העיירה סנדוויץ' קייפ קוד

מה לא הספקנו לראות ולעשות בקייפ קוד

כמובן שהיו לי עוד המון חומרים ומקומות שרשמתי לי לעצור ולבקר בהם אבל היה לנו יום אחד לביקור באזור ואי אפשר הכל.

המוזיאון הפתוח בפלימות'

פלימות' נוסדה בשנת 1620 על ידי נוסעיה של הספינה המפורסמת מייפלאואר והיא היישוב הראשון שהוקם בניו אינגלנד והיא נקראת על שם פלימות' האנגלית, ממנה הפליגה המייפלאואר בדרכה לאמריקה.

מוזיאון פלימות' פטוקסט  (Plimoth Patuxet Museums) משחזר את העיירה בשנותיה הראשונות בעזרת דגמים של בתים מקומות עבודה, בעלי החיים ושחקנים שמספרים את סיפור העיירה.

הכניסה למוזיאון הפתוח בתשלום והוא פעיל מסוף מרץ ועד סוף נובמבר. את כל הפרטים תוכלו למצוא באתר המוזיאון.

המוזיאון הפתוח בפלימות'

פארק Cape Cod National Seashore

ארבעים קילומטרים של חוף חולי, ביצות ובריכות בהם במינים מגוונים של בעלי חיים וצמחיה, מגדלורים  ונופי תרבות המציעים הצצה לעברה של קייפ קוד ולאורחות החיים בו. יש גם חופי רחצה ושבילי הליכה ורכיבה על אופניים.

יש לבדוק את שעות הפתיחה בהתאם לעונת הביקור באתר הרשמי והכניסה לפארק בתשלום.